25.11.2025

Shooting Braken sisätilat tarjoavat samaa premium-tunnelmaa kuin CLA-sisarmalli. Loivasti laskeutuva kattolinja tuo lisää pääntilaa takaistuimille ja kasvattaa tavaratilan käytettävyyttä. Tavaratilaa on perusasennossaan 455 litraa, ja takaistuimet kaadettuina jopa 1 290 litraa (40:20:40-selkänoja). Sähkökäyttöinen Easy Pack -takaluukku on vakio. Etutavaratila tuo käytettäväksi vielä 101 litraa lisää säilytystilaa. Vetomassa on jopa 1 800 kg.
Hinnasto 25.11.2025
| Malli | Hinta € | WLTP km | Akku kWh | kWh / 100 km |
CLA 250+ Shooting Brake Launch Edition | 52 390 | 758 | 85 | 12,9 |
CLA 350 4MATIC Shooting Brake | 62 390 | 732 | 85 | 13,5 |
CLA 250 + AMG Line Shooting Brake Launch Edition | 57 390 | 739 | 85 | 13,3 |
CLA 350 4MATIC AMG Line Shooting Brake | 67 390 | 716 | 85 | 13,8 |
Hinnat ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja
Muotoilun lähtökohtana on ollut rauhallinen ja selkeä kokonaisuus, joka tukee kuljettajan ja matkustajien viihtyvyyttä. Keskipisteenä on valinnainen MBUX Superscreen -näyttö, joka ulottuu koko matkustamon leveydelle. Yhtenäisen lasipinnan taakse sijoittuvat 26 cm (10,25 tuuman) kuljettajan näyttö, 35,6 cm (14 tuuman) kosketusnäyttö keskellä sekä samankokoinen matkustajan oma näyttö. Rakenteelliset elementit jäävät hienovaraisesti taustalle, jolloin huomio kiinnittyy tarkoin harkittuihin huipputeknologian ratkaisuihin. Luonnollista valoa sisätiloihin läpäisevä suuri panoraamalasikatto on vakiona.
EDU 2.0 – uusi aikakausi sähköauton voimansiirrossa
Mercedes-Benzin kaksinopeuksinen EDU 2.0 -voimansiirto (Electric Drive Unit) ratkaisee sähköautojen perinteisen haasteen: pitäisikö painottaa huippusuorituskykyä vai maksimaalista energiatehokkuutta? Vastauksena EDU 2.0 yhdistää tehokkuuden ja suorituskyvyn. Yksivaihteisessa sähköautossa tämä valinta on väistämätön kompromissi, mutta kaksinopeuksinen vaihteisto tuo mukanaan molemmat – ilman kompromisseja.
EDU 2.0 -järjestelmässä on kaksi välityssuhdetta, joiden välillä vaihdetaan automaattisesti ajotilanteen ja kuormituksen mukaan. Alempi vaihde tarjoaa paremman kiihtyvyyden ja voimakkaamman vedon esimerkiksi liikkeelle lähdöissä tai jyrkissä ylämäissä, kun taas suurempi vaihde optimoi hyötysuhteen ja energiankulutuksen suuremmilla ajonopeuksilla, kuten moottoritiellä. Suurempi vaihde mahdollistaa myös korkeamman huippunopeuden.
Shooting Braken sisätilat tarjoavat samaa premium-tunnelmaa kuin CLA-sisarmalli. Loivasti laskeutuva kattolinja tuo lisää pääntilaa takaistuimille ja kasvattaa tavaratilan käytettävyyttä. Tavaratilaa on perusasennossaan 455 litraa, ja takaistuimet kaadettuina jopa 1 290 litraa (40:20:40-selkänoja). Sähkökäyttöinen Easy Pack -takaluukku on vakio. Etutavaratila tuo käytettäväksi vielä 101 litraa lisää säilytystilaa. Vetomassa on jopa 1 800 kg.
Muotoilun lähtökohtana on ollut rauhallinen ja selkeä kokonaisuus, joka tukee kuljettajan ja matkustajien viihtyvyyttä. Keskipisteenä on valinnainen MBUX Superscreen -näyttö, joka ulottuu koko matkustamon leveydelle. Yhtenäisen lasipinnan taakse sijoittuvat 26 cm (10,25 tuuman) kuljettajan näyttö, 35,6 cm (14 tuuman) kosketusnäyttö keskellä sekä samankokoinen matkustajan oma näyttö. Rakenteelliset elementit jäävät hienovaraisesti taustalle, jolloin huomio kiinnittyy tarkoin harkittuihin huipputeknologian ratkaisuihin. Luonnollista valoa sisätiloihin läpäisevä suuri panoraamalasikatto on vakiona.
EDU 2.0 – uusi aikakausi sähköauton voimansiirrossa
Mercedes-Benzin kaksinopeuksinen EDU 2.0 -voimansiirto (Electric Drive Unit) ratkaisee sähköautojen perinteisen haasteen: pitäisikö painottaa huippusuorituskykyä vai maksimaalista energiatehokkuutta? Vastauksena EDU 2.0 yhdistää tehokkuuden ja suorituskyvyn. Yksivaihteisessa sähköautossa tämä valinta on väistämätön kompromissi, mutta kaksinopeuksinen vaihteisto tuo mukanaan molemmat – ilman kompromisseja.
EDU 2.0 -järjestelmässä on kaksi välityssuhdetta, joiden välillä vaihdetaan automaattisesti ajotilanteen ja kuormituksen mukaan. Alempi vaihde tarjoaa paremman kiihtyvyyden ja voimakkaamman vedon esimerkiksi liikkeelle lähdöissä tai jyrkissä ylämäissä, kun taas suurempi vaihde optimoi hyötysuhteen ja energiankulutuksen suuremmilla ajonopeuksilla, kuten moottoritiellä. Suurempi vaihde mahdollistaa myös korkeamman huippunopeuden.
CLA Shooting Brake (X174) | 250 + | 350 4MATIC |
Huippunopeus km/h (rajoitettu) | 210 | 210 |
Kiihtyvyys 0–100 km s. | 6,8 | 5,0 |
Suurin teho kW (hv) | 200 (272) | 260 (354) |
Suurin vääntömomentti (Nm) | 335 | 515 |
Akuston koko kWh brutto | 85,5 | 85,5 |
Akuston tyyppi | NMC | NMC |
Korkeajännite V | 800 | 800 |
Suurin DC-latausteho kW (800 V) | 320 | 320 |
Suurin AC-latausteho kW | 11 | 11 |
400 DC-lataus yhteensopiva | Kyllä | Kyllä |
Sähkömoottorin tyyppi | PSM | PSM+PSM |
Pituus mm | 4723 | 4723 |
Leveys mm | 1855 | 1855 |
Leveys taustapeilien kanssa mm | 2021 | 2021 |
Korkeus mm | 1469 | 1469 |
Akseliväli mm | 2790 | 2790 |
Tavaratila VDA litraa | 455 - 1290 | 455 - 1290 |
Frunk litraa | 101 | 101 |
Vetokyky jarrullinen kg | 1500 | 1800 |
Vetokyky jarruton kg | 750 | 750 |
Omamassa kg | 2075 | 2155 |
Mitat verrattuna edellisen sukupolven Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-malliin
Kokonaispituus mm | + 35 |
Leveys mm | + 22 |
Korkeus mm | + 27 |
Akseliväli mm | + 61 |
Tavaratilan leveys mm | + 24 |
Lisätietoja median edustajille: Pekka Koski, lehdistöpäällikkö Mercedes-Benz ja smart. pekka.koski@veho.fi, 0400210490
Uutishuoneet: