Sähköfarkku pitkällä toimintamatkalla – Mercedes-Benz CLA Shooting Brake alkaen 52 390 €

25.11.2025

Shooting Braken sisätilat tarjoavat samaa premium-tunnelmaa kuin CLA-sisarmalli. Loivasti laskeutuva kattolinja tuo lisää pääntilaa takaistuimille ja kasvattaa tavaratilan käytettävyyttä. Tavaratilaa on perusasennossaan 455 litraa, ja takaistuimet kaadettuina jopa 1 290 litraa (40:20:40-selkänoja). Sähkökäyttöinen Easy Pack -takaluukku on vakio. Etutavaratila tuo käytettäväksi vielä 101 litraa lisää säilytystilaa. Vetomassa on jopa 1 800 kg.

Hinnasto 25.11.2025

MalliHinta €WLTP kmAkku kWhkWh / 100 km

CLA 250+ Shooting Brake Launch Edition

52 390

758

85

12,9

CLA 350 4MATIC Shooting Brake

62 390

732

85

13,5

CLA 250 + AMG Line Shooting Brake Launch Edition

57 390

739

85

13,3

CLA 350 4MATIC AMG Line Shooting Brake

67 390

716

85

13,8

Hinnat ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja

Muotoilun lähtökohtana on ollut rauhallinen ja selkeä kokonaisuus, joka tukee kuljettajan ja matkustajien viihtyvyyttä. Keskipisteenä on valinnainen MBUX Superscreen -näyttö, joka ulottuu koko matkustamon leveydelle. Yhtenäisen lasipinnan taakse sijoittuvat 26 cm (10,25 tuuman) kuljettajan näyttö, 35,6 cm (14 tuuman) kosketusnäyttö keskellä sekä samankokoinen matkustajan oma näyttö. Rakenteelliset elementit jäävät hienovaraisesti taustalle, jolloin huomio kiinnittyy tarkoin harkittuihin huipputeknologian ratkaisuihin. Luonnollista valoa sisätiloihin läpäisevä suuri panoraamalasikatto on vakiona.

EDU 2.0 – uusi aikakausi sähköauton voimansiirrossa

Mercedes-Benzin kaksinopeuksinen EDU 2.0 -voimansiirto (Electric Drive Unit) ratkaisee sähköautojen perinteisen haasteen: pitäisikö painottaa huippusuorituskykyä vai maksimaalista energiatehokkuutta? Vastauksena EDU 2.0 yhdistää tehokkuuden ja suorituskyvyn. Yksivaihteisessa sähköautossa tämä valinta on väistämätön kompromissi, mutta kaksinopeuksinen vaihteisto tuo mukanaan molemmat – ilman kompromisseja.
EDU 2.0 -järjestelmässä on kaksi välityssuhdetta, joiden välillä vaihdetaan automaattisesti ajotilanteen ja kuormituksen mukaan. Alempi vaihde tarjoaa paremman kiihtyvyyden ja voimakkaamman vedon esimerkiksi liikkeelle lähdöissä tai jyrkissä ylämäissä, kun taas suurempi vaihde optimoi hyötysuhteen ja energiankulutuksen suuremmilla ajonopeuksilla, kuten moottoritiellä. Suurempi vaihde mahdollistaa myös korkeamman huippunopeuden.

Shooting Braken sisätilat tarjoavat samaa premium-tunnelmaa kuin CLA-sisarmalli. Loivasti laskeutuva kattolinja tuo lisää pääntilaa takaistuimille ja kasvattaa tavaratilan käytettävyyttä. Tavaratilaa on perusasennossaan 455 litraa, ja takaistuimet kaadettuina jopa 1 290 litraa (40:20:40-selkänoja). Sähkökäyttöinen Easy Pack -takaluukku on vakio. Etutavaratila tuo käytettäväksi vielä 101 litraa lisää säilytystilaa. Vetomassa on jopa 1 800 kg.

Muotoilun lähtökohtana on ollut rauhallinen ja selkeä kokonaisuus, joka tukee kuljettajan ja matkustajien viihtyvyyttä. Keskipisteenä on valinnainen MBUX Superscreen -näyttö, joka ulottuu koko matkustamon leveydelle. Yhtenäisen lasipinnan taakse sijoittuvat 26 cm (10,25 tuuman) kuljettajan näyttö, 35,6 cm (14 tuuman) kosketusnäyttö keskellä sekä samankokoinen matkustajan oma näyttö. Rakenteelliset elementit jäävät hienovaraisesti taustalle, jolloin huomio kiinnittyy tarkoin harkittuihin huipputeknologian ratkaisuihin. Luonnollista valoa sisätiloihin läpäisevä suuri panoraamalasikatto on vakiona.

EDU 2.0 – uusi aikakausi sähköauton voimansiirrossa

Mercedes-Benzin kaksinopeuksinen EDU 2.0 -voimansiirto (Electric Drive Unit) ratkaisee sähköautojen perinteisen haasteen: pitäisikö painottaa huippusuorituskykyä vai maksimaalista energiatehokkuutta? Vastauksena EDU 2.0 yhdistää tehokkuuden ja suorituskyvyn. Yksivaihteisessa sähköautossa tämä valinta on väistämätön kompromissi, mutta kaksinopeuksinen vaihteisto tuo mukanaan molemmat – ilman kompromisseja.
EDU 2.0 -järjestelmässä on kaksi välityssuhdetta, joiden välillä vaihdetaan automaattisesti ajotilanteen ja kuormituksen mukaan. Alempi vaihde tarjoaa paremman kiihtyvyyden ja voimakkaamman vedon esimerkiksi liikkeelle lähdöissä tai jyrkissä ylämäissä, kun taas suurempi vaihde optimoi hyötysuhteen ja energiankulutuksen suuremmilla ajonopeuksilla, kuten moottoritiellä. Suurempi vaihde mahdollistaa myös korkeamman huippunopeuden.

CLA Shooting Brake (X174)

250 +

350 4MATIC

Huippunopeus km/h (rajoitettu)

210

210

Kiihtyvyys 0–100 km s.

6,8

5,0

Suurin teho kW (hv)

200 (272)

260 (354)

Suurin vääntömomentti (Nm)

335

515

Akuston koko kWh brutto

85,5

85,5

Akuston tyyppi

NMC

NMC

Korkeajännite V

800

800

Suurin DC-latausteho kW (800 V)

320

320

Suurin AC-latausteho kW

11

11

400 DC-lataus yhteensopiva

Kyllä

Kyllä

Sähkömoottorin tyyppi

PSM

PSM+PSM

Pituus mm

4723

4723

Leveys mm

1855

1855

Leveys taustapeilien kanssa mm

2021

2021

Korkeus mm

1469

1469

Akseliväli mm

2790

2790

Tavaratila VDA litraa

455 - 1290

455 - 1290

Frunk litraa

101

101

Vetokyky jarrullinen kg

1500

1800

Vetokyky jarruton kg

750

750

Omamassa kg

2075

2155

Mitat verrattuna edellisen sukupolven Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-malliin

Kokonaispituus mm

+ 35

Leveys mm

+ 22

Korkeus mm

+ 27

Akseliväli mm

+ 61

Tavaratilan leveys mm

+ 24

Lisätietoja median edustajille: Pekka Koski, lehdistöpäällikkö Mercedes-Benz ja smart. pekka.koski@veho.fi, 0400210490

Uutishuoneet:

Mercedes-Benz Media

Mercedes-Benz - ePressi