Asiakkaidemme ansiosta – Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa

16.9.2025

Asiakkaita kiinnostaa erityisesti sähköistymiseen liittyvät käytännön seikat, vahvistaa Vehon tuotepäällikkö Frans Junno.

Asiakkaat arvostavat aitoa kohtaamista

Tutkimuksen tulokset eivät ole vain numeroita – ne kertovat siitä, mitä asiakkaat pitävät tärkeänä.

Kun asiakas saapuu liikkeeseen, hän odottaa, että hänen tarpeensa ja tilanteensa kartoitetaan ja hänet otetaan tosissaan. Tänä vuonna Veho sai parhaat arviot juuri tässä kategoriassa (85 %). Myös koeajokokemus nousi esiin: lähes kaikki asiakkaat (99 %) kokivat sen selkeäksi ja onnistuneeksi.

Kokonaisvaikutelma liikkeessä asioinnista oli tutkimuksen mukaan erittäin positiivinen (97 %), ja erityisesti kaupan päättämisessä tapahtui selvä parannus edellisvuoteen verrattuna (+20 %). Samoin myyntiesittelyjen laatu koheni merkittävästi (+13 %).

Asiakkaat kehityksemme moottorina

Nämä tulokset eivät synny itsestään. Ne kertovat siitä, että asiakkaat haastavat meitä kehittymään joka päivä – ja juuri tämä motivoi meitä eteenpäin.

“Tunnustus kertoo, että olemme oikealla tiellä. Mutta tärkeintä on se, että asiakkaamme antavat meille syyn parantaa tekemistämme jatkuvasti. Ilman heidän odotuksiaan ja palautettaan emme voisi onnistua”, toteaa myyntijohtaja Mika Vainio.

Kehitys jatkuu

Tutkimus osoitti myös, että meillä on yhä parannettavaa esimerkiksi sähköisten palveluiden käytössä. Otamme nämä havainnot vakavasti ja jatkamme työtä, jotta asiointi Veholla olisi entistäkin sujuvampaa ja miellyttävämpää.

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Johanna Klemetti, 040 704 1148
Myyntijohtaja Mika Vainio, 050 467 6369